hétfő, szeptember 24, 2012

Szabolcsi almás-máktorta paleosítva (paleo)


Vitathatatlanul itt az ősz, habár még harcolnak a napsugarak (a hétvégére jó időt mondanak), azonban már én is inkább a konyhában töltöm a szabad időmet, mint a napozóágyban a kókuszolajom (naptej helyett, isteni!), és egy jó könyv társaságában. 
Paleos életmódunknak megfelelően nem igazán tévedünk be cukrászdákba, így nem sok fogalmam volt az ország tortái projektről (szégyellem is magam), így miután az esküvőn megismerkedtünk e jelenséggel, Férjem, egy unalmas délutánján, eddig nem látott lelkesedéssel vetette bele magát az ország tortái vizsgálgatásába. Nem is kellett sokat várni arra, hogy elkezdjen kitartóan kérlelni, hogy vessük bele magunkat a Szabolcsi almás-máktorta elkészítésébe, még hozzá paleosan. A fotókon gyönyörűen nézett ki, de tudtam, hogy ezt paleosítani nem lesz egy egyszerű fazonváltás. Maga a recept paleosítása nagyon egyszerű feladat volt, de hogy küllemben egyezzen, azt ríttig nem tudtam összehozni. Ettől függetlenül már az első kóstolása teljes befalásba torkollott (4 ember 1db 20cm-es tortát egy ültőben). Valami fantasztikus az íze. 
Először a recept szerint jártam el, és minden krémet a tortába töltöttem, amitől persze menthetetlenül szétcsúszott, és mindeddig nem tapasztalt kudarc érzés kerített magába, azonban az íze olyan fenomenális, hogy nem hagyott a belső hang: csináld meg fotózhatóra, mert ezt mindenki imádni fogja!
Egy szó, mint száz: ötször készítettem el a tortát, a recepten igazán sokat változtattam, a krémet pedig nem töltöm bele teljes egészében, hanem csupán annyit töltök bele, amennyi összetapasztja a lapokat, a maradékot pedig a torta fogyasztásához szervírozom. Ez pompás döntésnek bizonyult, ugyanis a torta gyönyörűen egyben marad, szelhető, és igazán kellemes a friss, lágy krém a tetején. 
Ami igazán jelentős változás a torta elkészítése során az a sütés volt. Nem vagyok hajlandó 7-8 külön tortalapot kisütni, de rájöttem, hogy teljesen felesleges is. Erről többet a receptben olvashattok. 
Mák és alma rajongóknak kihagyhatatlan! Megéri a munkát (ami nem is vészesen sok). 








24 megjegyzés :

  1. Szia! Köszi, ez nagyon tetszetős recept! :))) Vajon hol tudok kókuszolajat venni? Te hol szerzed be? Előre is köszi a választ.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Írtam az Alapanyagoknál talán, hogy milyen kókuszolajat veszek. Ez egy zacskós, literes kiszerelés, magyarul feliratozva, nem szűz, de kókuszolaj és 1 literes a kiszerelése és nagyon jó árban van (a vajhoz képest)! Amúgy bármilyen jó hozzá. Ha használsz vajat, akkor az is.

      Törlés
  2. Szia Panna!

    Megsütöttem a tortát és nagyon finom lett!Igaz nekem rántottává vált a krémem de nem baj!:)))

    Üdv!
    Kati

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy ízlett és ilyen gyorsan kipróbáltad (wow)! :) Szerintem is Isteni!!!

      Törlés
  3. Kedves Panna,

    Biztosan nagyon fincsi a paleósított tortád!

    Nekem ennek apropóján lenne egy kérdésem: a fentiek szerint paleo pudingot készíthetek kókusztejből, tojássárgákból és vanília-anyagból (aroma, rúd stb.)?

    Szerettem korábban a pudingokat, szívesen megennék most egy igazán fincsi, paleós pudingot...

    Köszönettel: Csaba

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Csaba!

      Igen, lehet könnyű szerrel paleos pudingot csinálni, de azért nem lesz olyan merev és remegős, inkább olyan lágy krém állagú lesz, de nagyon finom szerintem. :) Igen, ennyiből áll, ahogy leírtam.

      Törlés
  4. Jajj de jó! Már vártam, hogy valaki paleósítsa az ország tortáját! Tuti meg fogom csinálni!
    Köszi Panna!!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon szívesen, majd írd meg, hogyan sikerült! :)

      Törlés
  5. Kedves Panna!
    Lehet máklisztet is használni, most ez pont jó lenne, mert sok van belőle itthon, vagy hogy olajtalanított, nem jó?
    Másik, én agar-agarral illetve útifűmaghéjjal szoktam pudingossá "keményíteni" a paleo pudingot, szerintem semleges ízű és jól felveszi az alapízt.
    Köszi a sok receptért!
    Kati

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Megmodom őszitén Kati, hogy nem tudom, milyen a mákliszt. Én mákkal készítettem, és biztos, hogy zsírosabb, meg más. De azért próbáld ki.
      Az agar-agar az jó ötlet, jelenleg nekem nincs, köszi az ötletet.

      Törlés
  6. Készíts pudingot keményítőből és valódi vaníliából! A Dr. Oetker is messze áll a valóságtól, ugyanúgy, ahogy az összes többi puding. Összetevői: "kukoricakeményítő, étkezési só, aroma, színezékek: kinolinsárga, narancssárga" (www.kajapedia.hu)
    Csak a biopudingok jók, de 200 ft körül van egy zacskó, és tekintve, hogy egy nagy doboz keményítő kb. 300... :-) És a biopuding is színezve van, kurkumával ugyan, de az is sárga. Amit egyébként sem értek, hiszen a vanília nem sárga, csak a virágja, de mi nem azzal fűszerezünk...
    Szóval csak óvatosan :-) Ugyanannyi ideig tart, és adalékmentes ;-))))

    VálaszTörlés
  7. Szia Panna ! Elkészítettem ezt a csoda tortát. Nekem csak 5 lap lett, kicsit rút volt de a vendégek szerint isteni. A páromnak is nagyon ízlett, pedig ő nagyon kritikus mindennel ami paleó. Köszi .

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szerintem is abszolút ronda-de-őrülten finom kategória. :) Örülök, hogy ízlett!

      Törlés
  8. Szia!
    Szerinted, ha a sima pudingot keményebbre főzöm (másfél tasakot teszek hozzá), akkor bele lehetne tenni többet is, nem csak 1 kanállal? Most pont kapóra jönne ez a recept, mert elromlott a sütőm. Ráadásul nagyon guszta.
    Üdv:
    Marica

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Marica!

      Én kipróbáltam, kicsit keményebb lesz tőle, de ami szerintem még jobb ötlet, hozzáadáni egy kis zselatint és jól elkeveri benne, amíg még meleg. Ettől nagyon jól összeáll!

      Törlés
  9. Szia Panna!
    Nekem a képre kattintva az őzpörkölt jön fel. Muszáj a dolgokat bonyolítani ezzel a kattintással?
    Gyurka

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Gyurka!

      Már tegnap észrevettem, csak nem volt erőm este javítani. Mostanra javítottam.
      Ti is jól jártok ezzel így, mert rögtön nyomtathatható vagy elmenthető a recept, nem kell másolgatnatok dokumentumokba.

      Törlés
  10. Megsütöttem lánykám 3 éves szülinapjára, és az egész családban osztatlan sikert aratott:) Csak a vanília krémmel gyűlt meg a bajom. Sokáig kevergettem, de nem akart besűrűsödni:( Adtam hozzá kókuszolajat, hátha az "megszilárdítja" ahogy hűl, de sajnos csak kásás lett tőle. A tortába keveset kentem, inkább a szeleteket locsolgattuk vele, és finom volt így! De azért ki kéne találni valamit erre. A zselatin és étkezési keményítő nem teljesen paleós, tartózkodok tőlük.

    Nekem tetszik az új rendszer, hogy a receptekért még egyet kell kattintani.

    Várom az újabb finomságot!:)

    VálaszTörlés
  11. Elég hülyén fog hangzani a kérdésem, de arra lennék kíváncsi, h nem lesz a vanília krémnek kicsit sem kókusz íze?
    Köszi a választ!
    u.i.: szuperek a receptjeid:-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves adrienn!
      Ez érdekes dolog, de ha kellő mértékű vaníliát teszel bele nem lesz kókusz íze. Főleg hidegen a tortában.

      Törlés
  12. Kedves Pocak Panna!
    Tegnap elkeszitettem ezt a csodas tortat, de a vanilias krem nem sikerult. Amikor lassan foztem ujra a kremet, a tojassargak (melyeket elozoleg felvertem stb.) kis darabkak formajaban kicsapodtak a
    kokusztejben. Mi lehet ennek az oka? (nem bolti, hanem altalam keszitett kokusztejet hasznaltam-talan emiatt?)
    Segitsegedet elore is koszonom:) Barbi

    VálaszTörlés
  13. Kedves Panna! Nekem nem jön be a recept, pedig naaaagyon szeretném... El lett távolítva talán? :-( Esetleg mailben elküldöd? Köszi!
    Kriszti

    VálaszTörlés
  14. Kedves Kisasszony!
    Nagyszerű receptnek hangzik. Amivel bajom van, az nem a szakácstudomány.
    Mi az oka annak, hogy még a véleményeket sem engedi az oldalad kimásolni? Szeretek emlékezni arra, hogy pl. a krémre vigyázni kell, mert becsomósodhat, vagy arra, hogy más hogyan készít paleo pudingot. De ezt a Te oldaladon ki kell jegyzetelnem, nem másolható, ami igencsak dühítő. Sőt, az sincs benne a receptleírásban, amit Magad írsz az oldalon pl., hogy lassan készül, sok vele a cicó, de megéri.
    A receptekhez gratulálok, csak nincs kedvem bajlódni a képpel és a megjegyzésekkel.
    Azt sem értem, minek Neked az e-mailcímem, miért nem lehet simán írni Neked? Külön fizetnek így Neked? Mert az más, akkor értem.
    Ha válaszolsz, tedd azt nyilvánosan, ahogy a megjegyzés is nyilvános.
    Üdv
    Géza
    A másik bajom az, hogy a recepteden, amit a klikkelésre kapok, nincs kép. Külön pedig nem tudom kimásolni.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Géza!

      Én mobilról ki tudom másolni a hsz-eket, bár lehet ez pc-ről nem megy, ez a blogger sablon sajátossága, mint ahogy az is, hogy kéri az email címet a hozzászólásnál. Nekem személy szerint természetesen nincs szükségem rá.
      A recepthez nincs kép, mert a recepteket a google driveban írom, mert nekem így könnyebb mobilról elővennem a saját receltjeimet, amikor a konyhában dolgozom.
      A képet nem lehet kimásolni, mert klikkelhetetlen, ezt én állítottam be direkt.
      Üdvözlettel,
      Klára avagy Pocak Panna

      Törlés

Kedves Hozzászóló!

Kérlek, hogy hagyj egy nevet (lehet fiktív is), amelyen szólíthatlak a válasz adásomkor.

Köszönöm a hozzászólásod!